رضا دهشید در این برنامه سعی کرده است اطلاعاتی را در مورد سرمایه گذاری در بازار طلا و همچنین موارد معافیت مالیاتی بر روی طلا را ارائه دهد. حتما این فیلم را ببینید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید

با تشکر

شرکت حسابداری دهشید و همکاران لندن

Gold

در دنیای آشفته امروز همه بدنبال حفظ دارایی های خود هستند تا که بتوانند ارزش آنها را حفظ و حتی افزایش بدهند. سرمایه گذاری در طلا می تواند یک عنصر قوی از ثبات را به سبد سهام شما اضافه کند ، به ویژه در این اقتصاد آشفته که ما باهاش روبرو هستیم.

ما در این برنامه قصد داریم به نکاتی برای خرید و سرمایگذاری در طلا در کشور انگلستان بپردازیم، با همراه باشید.

چرا سرمایه گذاری روی طلا

سرمایه گذاران به چند دلیل ترجیح می دهند طلا را به سبد سهام خود اضافه کنند ، این موارد می تواند شامل مواردی از جمله

حفظ ثروت

پناهگاه امن

تنوع در سبد سرمایه گذاری

ارزش سهام طلا

حفظ ثروت:  Wealth preservation

طلا برای بسیاری از سرمایه گذاران بعنوان حفظ ثروت، مورد استفاده قرار میگیرد. اگر مقایسه ای بین طلای 50 پوندی و اسکناس 50 پوندی در سال 1980 داشته باشیم، متوجه خواهیم شد از آن زمان ارزش افزوده طلا بیشتر از یک اسکناس بوده است. و با اسکناس 50 پوندی به دلیل تورم و ارزش افزوده ای که نداشته نمی توان به اندازه سال 1980 خرید کرد.

قیمت طلا اغلب در کنار افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش دلار افزایش می یابد. به همین دلیل ، عموما سرمایه گذاران و مردم وقتی متوجه شوند در حال ضرر هستند، به دنبال خرید طلا به عنوان یک دارایی پوشش دهنده میباشند.

این از این منطق کلی پیروی می کند که طلا اغلب ارزش خود را حفظ می کند یا حتی وقتی ارزش دلار سقوط می کند ، ارزش آن را افزایش می دهد.

پناهگاه امن: Safe haven

برخلاف ارزها ، طلا به طور مستقیم تحت تأثیر تصمیمات نرخ بهره قرار نمی گیرد و نمی توان برای کنترل عرضه و تقاضا آن را چاپ کرد. طلا دارایی کمیابی است که به مرور ارزش خود را حفظ کرده و ارزش آن را دارد که به عنوان یک پشتیبان مالی در جریان رویدادهای ناگوار اقتصادی عمل کند. به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه گذاران طلا را پناهگاه امن می دانند.

تنوع در سبد سرمایه گذاری: Portfolio diversification

طبق ادبیات بیزینسی، طلا عامل خوبی برای متنوع سازی اوراق بهادار است زیرا با سایر دارایی ها ارتباط مثبت ندارد. بنابراین ، هنگامی که قیمت سایر دارایی ها کاهش می یابد ، ممکن است قیمت طلا افزایش یابد و این می تواند ارزش سبد سرمایه گذاری شما را حتی در زمان بحران حفظ کند.

یک سبد متعادل معمولاً با بازار سهام ارتباط منفی دارد. داشتن این سبد سرمایه گذاری متنوع به کاهش ریسک و نوسان سرمایه گذاری شما کمک می کند.

فرصت های سهام طلا: Gold stock opportunities

ارزش سهام طلا معمولاً تا حدی با حرکات قیمت فلزگرانبها طلا،  منعکس می شود. با این وجود سهام طلا می تواند سودآوری خود را حفظ کند حتی زمانی که قیمت طلا پایین باشد. علاوه بر این ، بسیاری از شرکتهای استخراج طلا سودهای بالایی را پرداخت می کنند ، که می تواند به ایجاد انگیزه بیشتر برای سرمایه گذاران برای خرید سهام طلا به جای طلا کمک کند. البته این نیز دارای خطرات خاص خودش میباشد.

 

بسیاری از کسانی که طلا را بصورت کاغذی خریداری کرده اند معتقدند که صاحب طلا هستند. با این حال ، اگر آنها بخواهند طلای خود را مطالبه کنند ، به سرعت متوجه می شوند که طلای فیزیکی به اندازه کافی در دسترس نیست. و همچنین در بندهای تسویه، اکثرا بصورت واضح میگویند که تسویه نقدی میباشد ، به این معنی که بانک می تواند به جای فلزات فیزیکی در یک بحران شدید پولی یا جنگ ، پول به جای طلا به شما پرداخت کند نه اینکه طلای فیزیکی به شما بدهد.

“این دقیقاً همان چیزی است که شما نمی خواهید”

بنابراین ، اگر به طلا اعتقاد دارید و می خواهید آن را به عنوان پشتیبان مالی وبیمه خود کنار بگذارید یا برای مدت طولانی پس انداز کنید ، مطمئن شوید که این ماده فیزیکی است و صاحب آن هستید. همچنین ، مطمئن شوید که جزئیات دقیق مواردی را که متعلق به شماست ، اعم ازعلائم مشخصه و غیره را دریافت کرده اید.

این نکته را هم باید در نظر گرفت که طلای فیزیکی را نمی توان به راحتی سایر دارایی های مالی، ذخیره کرد. فضای زیادی را اشغال می کند و با خطر از دست دادن یا سرقت همراه است. هنگام خرید و ذخیره طلای فیزیکی از هر نوع ، باید اطمینان حاصل کنید که در صورت ضرر یا سرقت ، بیمه ای دارید که آن را پوشش می دهد.

حالا چگونه می توانیم روی طلا سرمایه گذاری کنیم؟

روش های زیادی برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که بعضی از آنها با پول کمتری در دسترس هستند. در اینجا می توان رایج ترین گزینه ها را مشاهده کرد:

شمش طلای فیزیکی

اگر مبلغ قابل توجهی برای سرمایه گذاری داشته باشید ، می توانید شمش طلا ، سکه یا جواهرات فیزیکی خریداری کنید. نمایندگی ها ، دلالان و بانک ها فلزات گرانبها را می فروشند و بسیار مهم است که شما از منبع معتبری استفاده کنید تا از اصل بودن محصول مطمئن شوید.

در انگلیس دو سکه اصلی وجود دارد و بسته به سکه ای که انتخاب می کنید ، ممکن است عاری از مالیات بر سود سرمایه باشد. ارزش سکه به وزن ، طرح و تاریخ آن بستگی دارد ، بنابراین اگر این مسیر را انتخاب میکنید حتما باید با مشاورانی در این زمینه مشاوره کنید.

یکی دیگر از موارد مهم در مورد طلای فیزیکی ، ذخیره سازی آن است. همانطور که گفته شد شما باید هزینه های ذخیره سازی و بیمه را در نظر بگیرید. متناوباً ، می توانید هزینه یک فروشنده را پرداخت کنید تا آن را برای شما ذخیره کند ، اما این نیز هزینه بر خواهد بود.

تجارت از طریق ضرابخانه سلطنتی Trading through The Royal Mint

 رویال مینت شمش طلای فیزیکی را به شما می فروشد که می توانید آن را از خودشان تحویل بگیرید و هر جور که بخواهید آن را ذخیره کنید یا آن را به آنها بدهید تا برای شما ذخیره کنند. توجه داشته باشید این شامل هزینه نیزمیباشد. استفاده از Royal Mint  یک روش مطمئن تر برای خرید طلا است. یعنی می توانید از قانونی بودن و نگهداری صحیح طلا مطمئن باشید. و به همین دلیل ممکن است گرانتر از سایر منابع باشد.

کالاهای قابل معامله در بورس ETC  – Exchange-traded Commodities (ETCs)

در اصل مانند سهام در سیستم عامل های سرمایه گذاری معامله می شوند و به طور کلی ارزان تر از خرید طلای فیزیکی هستند. اگرچه نیازی به پرداخت هزینه ذخیره سازی و بیمه نیست ، اما برای خرید یا فروش با استفاده از سیستم عامل باید هزینه ای پرداخت کنید. قیمت طلا را دنبال می کند ، یا بر اساس طلائی که در صندوق ذخیره دولت میباشد و یا بر اساس خرید محصولات مرتبط با طلا تغییرمی کند

استخراج و توزیع سهام طلا

شما همچنین می توانید در مشاغل درگیر در صنعت طلا سرمایه گذاری کنید ، مانند تجارت در معادن ، تولید ، پالایش و توزیع. این یک صنعت عظیم است ، بنابراین گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بازده آن می تواند بیشتر از طلای فیزیکی باشد زیرا شما در شرکت هایی سرمایه گذاری می کنید که سود سهام پرداخت می کنند ، که این سود منوط به قیمت سهام استخراج طلا براساس جنبه هایی مانند تقاضای محصول و هزینه های شرکت و همچنین خود قیمت طلا خواهد بود.

سرمایه گذاری در بیمه بازنشستگی خود – Self-invested personal pension (SIPP)

یک نوع سرمایه گذاری خاصی در طلا میباشد ، که می توانید طلا را به عنوان سرمایه گذاری در حقوق بازنشستگی خود نگهدارید. که این نوع سرمایه گذاری نیز احتیاج به مشاوره خاص خود را دارد.

حالا موضوعی که اینجا مطرح است که آیا خرید طلا، نگهداریش و همچنین واردات و صادراتش شامل مالیات یا ( کپیتال گینز) قرار میگیرد یا نه، این به نوبه خودش مواردی دارد که باید بررسی شود که در ادامه به آن میپردازیم.

همانطور که در سایت میبینید، شما متوجه خواهید شد که چه مواردی مورد معافیت و یا مالیاتهای دیگر قرار میگیرد

معافیت مالیاتی منوط به اندازه، حجم طلا و همچنین موارد مصرفی که شما با آن سروکار دارید میباشد. مثلا برای چه اهدافی این طلا گرفته میشود. آیا فقط برای سرمایه گذاری هست یا تجارت.

برای دانستن اطلاعات دقیق به این موضوع شما حتما باید به سایت دولت که مرجع اصلی برای پاسخ به این سئوالات است مراجعه کنید. کلیه لینک های مطرح شده در فیلم و همچنین لینک های مرتبط به آن در قسمت توضیحات قرار داده شده است.

در آخر هم یادآور میشویم که قبل از هر اقدامی هدف شما و مقدار سرمایه ای که برای اینکار میخواهید بگذارید باید بررسی شود و مشخص شود که به دنبال چه نوع طلا یا محصولی هستید. پس با ما در تماس باشید تا بهترینها به شما معرفی شود

لینک های مطرح شده در سایت

The royal Mint CGT on Bullion explained Capital Gains Tax rates and allowances (gov.uk) Gold imports and exports (VAT Notice 701/21) Goods exported from the UK from 1 January 2021 (VAT Notice 703) Bringing goods into the UK Gold bullion schemes (Spotlight 30) VAT margin schemes VAT FREE & Exempt from UK capital gains tax VAT FREE & Exempt from UK capital gains tax VAT FREE & Exempt from UK capital gains tax VAT FREE & Exempt from UK capital gains tax VAT FREE & Exempt from UK capital gains tax

————————————————–
[email protected]
Dehshid & Co Accountants
Business Consulting, Accounting & Taxation
02035815252
07828130705
با استفاده از وبلاگ ما می توانید از تکنیک های “خدمات تجاری هوشمند” جهت سوددهی بیشتر در
بیزنس خود بهرمند شوید
Blog: https://www.dehshidandco.com/blog/
روي ما حساب كنيد حسابداري دهشيد
بیزنس شما بیزنس ماست
Intelligent Business Service
———————
Follow us on
YouTube https://www.youtube.com/AskTheAccount…
Instagram https://www.instagram.com/dehshidandco/
Facebook https://www.facebook.com/reza.dehshid/
Aparat https://www.aparat.com/RezaDehshid
Twitter https://twitter.com/DehshidandCo
Telegram https://t.me/dehshidandco

Privacy Policy & Disclaimer
The content on our site is provided for general information only. It is not intended to amount to advice on which you should rely. You must contact us & obtain our professional or specialist advice before taking, or refraining from, any action on the basis of the content on our site.

مطالب وبلاگ عمومی ارائه شده اند و اين يعني که شما قبل از اقدام و تصميم گيري بر اساس اين مطالب بايد با ما تماس بگيريد تا به روز رساني شويد

Share this article: